6 نکته مهم در استراتژی تولید محتوا که با رعایت اش قطعا نتیجه مطلوبی میگیری.

1. جایگاه خودت رو بساز!

مثل بعضی از چیز ها تو بیزینستون که شما نمی خواهید به عنوان یک کپی کار شناخته شوید. پس کاری که دیگران انجام می دن را انجام نده. خودت باش و کار خودت را انجام بده و سبک خودت رو بساز. از افراد مختلف سوال هایی متناسب با کسب و کار خودتون طرح کنید و نسبت به سبکتون رو طراحی کنید.

 2. تجهیزات گران قیمت لازم نیست:

اولین واکنش ما به تهیه تجهیزات ویدئویی این است که این کار را انجام ندهیم. شما به هیچ وجه در اول راه به تجهیزات فانتزی یا ابزارهای گران قیمت نیاز ندارید. گوشی‌های هوشمند امروزی می‌توانند ویدیوی کار راه بنداز ضبط بکنه. در واقع، برخی افراد حتی نمی توانند تفاوت بین دوربین 5000 دلاری و آیفون 1000 دلاری متوجه بشوند. محتوای ویدیویی با کیفیت، کمتر در مورد تجهیزات و بیشتر در مورد داستان سرایی و ضبط ویدیو به روشی جذاب است. اشتباه نکنید یک دوربین بهتر، یک گیمبال، یک پهپاد، و دستگاه‌های بی‌شماری دیگر کیفیت ویدیوی شما را افزایش می‌دهند، اما ضروری نیستند.

3. از کلمات کلیدی، توضیحات و تصاویر کوچک و کوتاه استفاده کنید:

قبل از اینکه ویدیوهای خود را آپلود و پخش کنید، باید توضیحات و کلمات کلیدی مربوط به محتوامون رو تنظیم کنید. به حجم جستجو کلمات مرتبط نگاه می کنیم تا ببینیم چند نفر آن موضوع را جستجو می‌کنند، پس از دریافت این اطلاعات، از اون کلمات کلیدی خاص تو ویدیوهای خودمون استفاده می کنیم. توضیحات مربوطه را اضافه کنید و یک تصویر کوچک مناسب با متن‌تون اضافه کنید، که ممکن است مهم‌ترین قسمت داستان باشد، زیرا این چیزی است که مردم را به تماشای ویدیو جذب می کند.

4. پلتفرم مورد نظر خود را انتخاب کنید و ویدیوهای خود را بر اساس اصول آن پلتفرم تنظیم کنید:

آیا قصد دارید برای تیک تاک، اینستاگرام، یوتیوب یا هر پلتفرم دیگری ویدیو بسازید حتما ویدیو را طوری ویرایش کنید که به خوبی روی آن پلتفرم قرار بگیرد. این ویرایش میتواند از قالب خروجی کارمون تا نوع پست گزاری را شامل می شود مثلا تیک تاک قالب ۱۶ در ۹ دارد ولی مثلا باید در اینستاگرام باید نسبت به ویدئومون و چند قالبی که در اینستاگرام وجود دارد تنظیم می کنیم.

5. سطح پشتکاری خود را مشخص کنید و به آن پایبند هم باشید:

یکی از مهم ترین دلایل موفق نشدن کسب و کار ها، عدم پشتکاری است. قبل از اینکه استراتژی ویدیویی خود را شروع کنید، تصمیم بگیرید که هر چند وقت یکبار می خواهید ویدیو بسازید و حتما به آن متعهد هم شوید. اما فقط بدانید، هرچه ویدیوهای بیشتری بسازید، احتمالاً ترافیک بیشتری در سایت و بازدید و بازخورد بیشتری در شبکه های اجتماعی دریافت خواهید کرد.

6. قبل از شروع حداقل ویدیوهایی به مدت یک هفته آماده کنید:

قبل از راه اندازی آماده باشید. شما نمی خواهید خود را در سه هفته بدون هیچ چیز محتوایی ببینید. چند ویدیو بسازید و تک تک آنها را منتشر کنید تا مطمئن شوید که دستتان به هیچ وجه خالی نمی ماند.

 

6 نکته مهم در استراتژی تولید محتوا

ات

دیدگاهتان را بنویسید